CTP Milletvekili Erkut Şahali, komite çalışmalarındaki gecikmeleri eleştirerek hükümetin yasa gücünde kararnamelerle yasama süreçlerini zorladığını savundu.
Cumhuriyet Meclisi’nde konuşan Şahali, komite çalışmalarının sağlıklı yürütülmesinin önemine dikkat çekerek, yasama süreçlerinde yaşanan gecikmelerin kabul edilemez olduğunu söyledi.
Hükümetin Anayasa’yı zorlayacak nitelikte yasa gücünde kararnameler çıkardığını ileri süren Şahali, komitelerin etkin çalışabilmesi için doğru iş planlaması yapılması gerektiğini ifade etti.
“10. Dönem Parlamentosu sınıfta kaldı” ifadesini kullanan Şahali, yaşanan aksaklıkların dönem boyunca tekrar ettiğini ve bunun sistemsel bir sorun haline geldiğini savundu.
Komitelerin kendi uzmanlık alanlarında çalışması gerektiğini vurgulayan Şahali, yasama faaliyetlerinde verimliliğin artırılması gerektiğini belirtti.
“Parmak hesabıyla yasa yapılmaz” diyen Şahali, yasaların toplumsal ihtiyaçlara uygun şekilde hazırlanması gerektiğini, aksi halde sürekli değişiklik ihtiyacı doğacağını söyledi.