"Uzlaşmaz tavır herkes tarafından görüldü"
Girne Belediye Başkanı Murat Şenkul, Brüksel temaslarının ardından yayımladığı videolu mesajda ziyaretin verimli geçtiğini belirterek, Avrupa Birliği ile kurulan ilişkilerin güçlendirilmesi gerektiğini söyledi.
Şenkul, Brüksel'e ikinci kez gittiklerini belirterek, bu ziyaretlerin Kıbrıs Türk halkını uluslararası platformlarda daha görünür hale getirmek adına önemli adımlar olduğunu ifade etti.
"Bu daha ikinci adım"
Brüksel temaslarının uzun soluklu bir sürecin parçası olduğunu belirten Şenkul, "Geçen yıl başladığımız sürecin ikinci adımını attık. Buraya daha çok gelmemiz, daha fazla temas kurmamız gerekiyor. Lobicilik bir günde yapılmaz, yıllar süren bir çalışmanın sonucudur." dedi.
"Uzlaşmaz tavır herkes tarafından görüldü"
Toplantılarda Rum tarafının temsilcisinin de bulunduğunu belirten Şenkul, uzlaşmaz tavrın toplantıya katılan Avrupalı parlamenterler tarafından da görüldüğünü savundu.
Şenkul, "Biz tepki göstermeden önce salondaki birçok kişi bu tavra tepki gösterdi. Kıbrıs Türk tarafına söz hakkı verilmemesinin doğru olmadığı açıkça ortaya çıktı." ifadelerini kullandı.
"Avrupa Birliği'ne kendimizi anlatmalıyız"
Yerel yönetimlerin uluslararası ilişkiler açısından önemli bir fırsat sunduğunu dile getiren Şenkul, belediyeler üzerinden kurulacak iş birliklerinin hem ortak projelerin geliştirilmesine hem de Kıbrıs Türk halkının dünyaya anlatılmasına katkı sağlayacağını söyledi.
Şenkul, "Amacımız sadece Avrupa Birliği fonlarından yararlanmak değil. Dünyaya entegre olmak ve Kıbrıs Türklerinin de üreten, çalışan ve katkı koyan bir toplum olduğunu göstermek istiyoruz." dedi.
"Sevgi ve saygıyla mücadele edeceğiz"
Kıbrıs'ta çözümden yana olduklarını vurgulayan Şenkul, nefret ve kutuplaşma yerine diyalog ve iş birliğinin güçlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Şenkul, "Biz insanlara hizmet ediyoruz. Belediyecilikte insanların siyasi görüşüne, milliyetine ya da kökenine bakılmaz. Bu anlayışla ülkemiz ve Kıbrıs için çalışmaya devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.