Eşit Hak ve Adalet Sendikası (HAKSEN) Başkanı Salih Erşangil, kamu çalışanları arasında yıllardır süren maaş, barem ve özlük hakları eşitsizliğine dikkat çekerek “Göç Yasası” olarak bilinen düzenlemenin kaldırılması çağrısında bulundu

Erşangil: Eşitsizliğin kaldırılmasının zamanı geldi

Yazılı açıklama yapan Erşangil, kamu çalışanları arasında yıllardır süren maaş, barem ve özlük hakları eşitsizliğine dikkat çekerek “Göç Yasası” olarak bilinen düzenlemenin kaldırılması çağrısında bulundu.

Erşangil, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, polis mensuplarına yönelik gündeme gelen yıpranma payı, eşit ek mesai hakkı, görev riski ve maaş-barem düzenlemesi gibi başlıkların önemli olduğunu belirtti. Ancak benzer mağduriyetlerin yalnızca polis teşkilatıyla sınırlı olmadığını, kamuda 2008 ve 2010 sonrası işe giren kamu görevlilerinin de aynı şekilde ciddi hak kayıpları yaşadığını vurguladı.

"Varil siyasetine karşı Milani'nin tasarımı ile barış içerikli mesaj veriyoruz"
"Varil siyasetine karşı Milani'nin tasarımı ile barış içerikli mesaj veriyoruz"
İçeriği Görüntüle

“Yasa değişikliğinin yapıldığı tarihten önce girenlerle aradaki eşitsizliği kaldırmanın artık zamanı geldi” diyen Erşangil, parça parça düzenlemeler yerine doğrudan Göç Yasası’nın kaldırılması gerektiğini ifade etti.

Erşangil açıklamasında şu çağrıyı yaptı:

“Polise yapılması düşünülen değişikliklerden etkilenen tüm kamu görevlilerinin de yararlanabilmesi için, bir bir yasalarda değişiklik yapacağınıza, direkt olarak Göç Yasası’nı kaldırınız. Böylece sadece polis teşkilatına değil, herkese bir faydanız dokunur”

HAKSEN, kamuda aynı işi yapan çalışanlar arasında farklı maaş ve hak rejimleri yaratılmasının adaletsiz olduğunu belirterek, tüm kamu görevlileri için eşitlikçi ve bütünlüklü bir düzenleme yapılması gerektiğini savundu.